دوچکاوک
ارتباطات. خبر. سرگرمی 
AIDA  یک مدل ساده تبلیغات است که عبارتست از:

·         (جلب توجه) Attention

·         (جذابیت)Interest

·         (میل و اشتیاق)Desire

·         (عمل خرید)Action

این مدل پیشنهاد می کند که آگهی شما باید در وهله اول توجه مشتری را جلب کند،سپس با تحریک او، میل و اشتیاق او را برای خرید کالا برانگیزد و سپس عمل او را در جهت خرید کالا، تحریک کند.(تحریک برای خرید کالا)

این مدل شما را راهنمایی می کند که چگونه آگهی خودتان را تنظیم کنید و آگهی شما را بصورت "فرمول" در می آورد. بازاریابهای موفق از فرمول AIDA برای ایجاد پایگاههای تبلیغاتی موفق پیروی می کرده اند. AIDA خوب است اما ، نه به این خوبی که ما گفتیم.

البته در تصویر به جای جلب توجه نوشته شده است «آگاهی»!


مدل دیگر که طرفداران بسیاری دارد و بسیار جامع تر و کامل تر ازAIDA می باشد ، مدل DAGMAR است. مراحل آن بسیار مشخص تر و جامع تر است، پس استفاده از آن راحت تر از AIDA نیز می باشد.

DAGMAR مخفف "Defining Advertising Goals for Measured Advertising Results"می باشد. (مشخص کردن اهداف تبلیغات جهت بدست آوردن نتایج تبلیغاتی ارزیابی شده)


هدف تبلیغات چیزی نیست جز فروش، و فروش دوباره به مشتریان پیشین با کسب رضایت آنان و صداقت در گفتار.


موضوعات مرتبط: علمی
[ پنجشنبه 1 مهر1389 ] [ 11:5 PM ] [ دوچکاوک ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ خود نوشته‌ها, دیگر نوشته‌ها و دل نوشته‌های دوچکاوک شاگرد ارتباطات است.
امکانات وب
کوفه